Om dette arrangement

Tid
15:30 - 17:00
Pris
Gratis billetter
Bibliotek
Tech-teket

Workshop om mikrotransaktioner og spilindustriens udvikling

16.04.24
Er du eller dine børn glade for digitale spil og vil gerne blive klogere på, hvordan spilleindustrien påvirker dine spillevaner? Så kom til workshop her!

Hej alle gamere!

Vi er en gruppe teknoantropologer der skriver bachelorprojekt om gaming med fokus på tilkøb i spil, der gerne vil høre om oplevelser fra spillere og hvem der ellers bliver påvirket.

Derfor inviterer vi til workshop hvor vi faciliterer et brætspil, der bruges til at skabe en samtale om hvordan folk spiller spil og endnu vigtigere bruger penge på og i spil. Her er det med fokus på problematikker, der kan opstå ved et skævvredet forbrug og for at sætte fokus på hvordan forældre og spillere selv (i alle aldre) kan være opmærksomme på spilmarkedets teknikker til at fastholde spillerne så de bruger mere tid og flere penge i spillene.

Eventet er for dem, der er nysgerrige på, hvordan spilforbrug er struktureret af de store spilvirksomheder og hvordan markedet af spilprodukter påvirker forbrugerne. Man kan forvente at gå fra eventet med ny viden om spilindustrien, ens eget forbrug af spil og gode råd og værktøjer som kan hjælpe en med at tage kontrollen over ens eget forbrug og gaming. Igennem et sjovt brætspil som fire studerende fra Aalborg Universitet har lavet specielt til formålet vil I som gamere selv (måske sammen med familien) tale sammen om hvad gaming er for jer mens vi finder frem til hvilke tanker i har om monetisering i spil og hvordan man bedst kan ruste sig på til at spille med.

Eventet er for gamere i alle aldre!

Hvis du er interesseret og gerne vil vide mere på forhånd kan du kontakte de studerende der holder workshoppen via deres mail: plan-24-tan-6-gruppe15-kbh@student.aau.dk
 

Udvidet info:
Måderne som spilvirksomhederne tjener penge på har været under forandring og sker nu på udspekuleret vis med in-game microtransactions og game-as-a-service, også kendt som Fortnite modellen, som dominerende måder at finansiere nye spil på.  Det giver mulighed for at kunne spille gratis og kun betale for de ting man selv er interesseret i, men hvornår starter den interesse og er vi helt selv i kontrol over den? I Europa alene har vi over 300 mio. gamere med hver anden europæer der ofte spiller spil. Hver og en bliver påvirket af, hvordan spilmarkedet har taget nogle markante drejninger de seneste år. Måderne som spilvirksomhederne tjener penge på har været under forandring og sker nu på udspekuleret vis med in-game microtransactions og game-as-a-service, også kendt som Fortnite modellen, som dominerende måder at finansiere nye spil på. Det giver mulighed for at kunne spille gratis og kun betale for de ting man selv er interesseret i, men hvornår starter den interesse og er vi helt selv i kontrol over den? Metoder til nudging af køb i spil og fastholdelse så man spiller længere end man egentlig vil er ting der kan komme til at fylde i en ellers sjov og lærerig aktivitet. 

Tirsdag d. 16. april kl. 15:30 - 16:00
Ballerup Bibliotek, Tech-teket
Gratis billetter