Lektørudtalelse

Forfatter: Henrik Munch Jørgensen

Kort om bogen

Håndbog for lærere, pædagoger og andre pædagogiske faggrupper, som møder børn og unge med Asperges syndrom og andre autisme-varianter i forbindelse med deres professionelle virke. Bogen giver værktøjer til at kunne forstå børn med autisme og tilrettelægge selve undervisningen og undervisningsmetoderne på denne baggrund

Beskrivelse

Bogen er bygget op over to dele. Første del definerer Aspergers syndrom og fokuserer på emner som strukturering, organisering, sociale regler og regler i al almindelighed. Anden del tager fat på de sansemæssige udfordringer ved Aspergers syndrom. De enkelte kapitler indeholder forslag til aktiviteter, som kan hjælpe klassen med at forstå eleven med Aspergers syndrom

Vurdering

Det er en meget anbefalelsesværdig bog og en fantastisk håndbog fyldt med relevante værktøjer og aktiviteter. En ren guldgrube for både undervisere og pårørende til børn med Aspergers syndrom

Andre bøger om samme emne

Vil man læse mere om Aspergers syndrom og andre varianter af autisme, findes der rigtig mange nye, aktuelle og velskrevne bøger om emnet både for børn, forældre og de pædagogiske faggrupper. Med fokus på undervisning kan titlerne Autismevenlig undervisning og Børn med blandingsdiagnoser anbefales. Derudover anbefales Aspiens hemmelige bog om uskrevne sociale regler varmt til teenagere med Aspergers syndrom